În Marea Neagră se întâlnesc anomalii similare cu cele care se petrec doar în Triunghiul Bermudelor. O forţă necunoscută atrage vapoarele spre stânci, iar în zona Insulei Şerpilor marea ia foc.
Comandantul de navă Valentin Stan, care a colindat aproape tot globul, a povestit pentru Adevărul că, atunci când trecea cu vaporul prin zona Tuzla-Caliacra, acul busolei se mişca necontrolat. „Aici aşa se întâmplă de când e lumea şi pământul. Timonierul folosea girocompasul, care nu era influenţat de perturbaţiile magnetice“, spune el.
Datorită noilor dispozitive de navigaţie, comandanţii ştiu să treacă de această zonă fără să se producă tragedii navale, însă la începutul anilor 1900, atunci când tehnica nu era avansată, în zonă s-au produs multe accidente navale. Vapoarele nu se mai puteau orienta din cauza faptului că busola nu mai funcţiona şi, nu de puţine ori, vasele eşuau sau se loveau de stânci.
Nava de pasageri „Împăratul Traian“, construită în 1906 în şantierele din Franţa, a căzut victimă unei astfel de deviaţii magnetice şi a naufragiat pe stânci, la 12 mile de Capul Tuzla, în dreptul satului Tatlageac, în anul 1927.
Presa anilor 1930 a scris despre astfel de fenomene care au avut loc în Marea Neagră. „Din Constanţa ne parvine o ştire care, fără îndoială, va provoca o enormă senzaţie în toate cercurile de ştiinţă din lume. Este vorba de un fenomen curios, constatat de navigatori, care explică întrucâtva cauza ultimelor eşuări de vase. Numeroşi căpitani de vapoare au depus rapoarte la Căpitănia Portului, prin care semnalează că pe Marea Neagră, în drum spre Constanţa, pe litoralul românesc, între Şabla şi Tuzla, busola nu mai funcţionează normal.
Marinarii semnalau faptul că intervine o forţă necunoscută, care face ca acul magnetic al busolei să devieze spre Vest, cu aproximativ 15 grade. Și vaporul «Împăratul Traian» i-a căzut victimă unei astfel de anomalii. „Actualmente, vasul a deviat foarte mult, înclinându-se din ce în ce. Din cauza greutăţii, vaporul a săpat un şanţ de 90 de centimetri. Apa a înaintat şi a trecut în etajul superior“.
„Lucrările de salvare sunt aproape de prisos“, scria ziarul „Curierul“ vineri, 4 martie 1927, text preluat în volumul „Voiaje neterminate“, semnat de Corina Apostoleanu şi Constantin Cumpănă. Pe 16 iunie, în timpul acţiunilor de dezeşuare a navei, au murit trei marinari.
Acesta nu este singurul caz semnalat la Căpitănia Portului Constanţa. Comandantul vaporului englez „Skotisch Bart“, al agenţiei Watson&Yowell, sosind cu vasul la Constanţa, a depus la Căpitănia Portului un raport citat de jurnaliştii de la „Dacia“ pe 6 ianuarie 1928. În raport se arată că „începând din dreptul punctului Şabla şi până la Sud de Constanţa, o forţă necunoscută intervine şi face ca acul busolei să devieze spre vest cu 15 grade, fapt care, de nu s-ar observa, poate cauza o eşuare a vasului, la ţărm, în special când marea nu-i senină“.
Despre un alt Triunghi al Bermudelor se vorbeşte că s-ar afla în imediata vecinătate a Insulei Şerpilor. În 5 decembrie 1945, cinci bombardiere americane au dispărut acolo. O altă dispariţie misterioasă s-a petrecut mult mai recent, în 1990, când un mic aparat de zbor grecesc a dispărut la numai 30-40 km de ţărmul românesc. De asemenea, de-a lungul timpului, mai mulţi pescari au povestit cum „marea arde“.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.