Scurtă istorie a automobilelor Dacia
5 (1)

Înființată la jumătatea anilor 60, în urma unui acord de cooperare între guvernul de la București și constructorul francez Renault, și inaugurată la 20 August 1968, uzina de la Colibași (Mioveni) își începe producția cu modelul Dacia 1100, produs până la începutul anului 1972 în peste 37 500 de exemplare.

Banner WhatsApp Comunicare
YouTube Logo

Momentul de cotitură

La încetarea contractului semnat în septembrie 1966, autoritățile române reiau negocierile cu Renault., astfel că, în iunie 1978, se ajunge la un proiect de acord-cadru ce avea ca obiect fabricarea modelului Renault 18 în România. Dar acordul nu e semnat, în ciuda prevederilor favorabile pentru partea română.

Este momentul de cotitură care lasă uzina de la Colibași singură cu o gamă a cărei producție ajunge integrată local în proporție de aproape 100%.

Scurtă istorie a automobilelor Dacia
Dacia 1309

Uzina devine, la începutul anilor 80, Întreprinderea de Autoturisme Pitești (IAP), Cu cei 20.000 de angajați, întreprinderea produce 300 de vehicule pe zi

Gama evoluează odată cu lansarea unei versiuni restilizate a Daciei 1300, numită de acum înainte Dacia 1310. Acest vehicul va cunoaște de-a lungul anilor mai multe evoluții atât în materie de design, cât și la nivel mecanic.

Calitatea fabricației scade însă considerabil după 1980.

Anul 1983 este unul important în istoria întreptinderii, prin prisma faptului că este lansat primul pick-up adevărat Dacia. Este vorba de un model, cu o sarcină utilă de 1 000 kg, declinat într-o versiune platformă și, mai târziu, într-o versiune cu o cabină dublă, ce se bucură de un mare succes comercial.

Descoperă România :   Controversele născute în jurul Unirii de la 1600

Dacia 1309, modelul care permite uzinei să depășească situația dificilă

Este perioada de care, cronologic, sunt legate alte cîteva modele. Unul este Dacia 1325 Liberta. Mai exact, modelul este comercializat începând din 1991, însă nu cu succesul pe care întreprinderea de la Colibași miza ( în 1996, după fabricarea a ceva mai mult de 5.200 de exemplare, producția acestui model este oprită).

Scurtă istorie a automobilelor Dacia
Dacia 1325 Liberta

Cel de-al doilea model al anilor 90 este o nouă utilitară, Este vorba despre Dacia 1309, de care nu multă lume își amintește, derivată din modelul 1310 Break.

Modelul cu o platformă deschisă în spate, și-a făcut apariția în gama Dacia în anul 1992.

„Acest vehicul ingenios va fi destinat în special exportului, în principal către piața chineză. Producția sa îi va permite uzinei să depășească situația foarte dificilă de la începutul anilor 90, marcată de prăbușirea pieței auto din România cu mai mult de 40% în doar doi ani”, explică dacia.ro.

Urmează, în 1995, modelul Dacia Nova și o evoluție a acestui din urmă în1996.

Dificilii ani 90 se sfârșesc, din fericire, cu bine pentru Dacia, căci, după lungi negocieri, la 2 Iulie 1999 este încheiat un nou acord între Dacia și Renault.

Viitorul Logan, gândit încă de la sfârșitul anilor ’90

Scurtă istorie a automobilelor Dacia
Dacia 1304

Contractul semnat la București prevede industrializarea sub marca Dacia, la orizontul anului 2004, a unui vehicul de aproximativ 6 000 de dolari (viitorul Logan), destinat piețelor emergente. Renault Group cumpără 51% din acțiunile Dacia pentru 50 milioane USD și se angajează să facă investiții de 219 milioane USD până în 2003.

Descoperă România :   Dacia Sandero ocupă primul loc la vânzări în Europa, peste VW Golf

Grație acestui obiectiv are loc modernizarea fabricii și îmbunătățire destul de rapidă a calității producției, ceea ce se vede în modelele care au urmat ( Dacia SupeRNova, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, nouă generație a modelelor de succes Logan și Sandero, Lodgy și Dokker, Duster și Noul Duster.

Comentariul tău
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
(Visited 330 times, 1 visits today)

Click pe X pentru a inchide .